بررسی تخصصی بازی Mortal Kombat X

بررسی تخصصی بازی Mortal Kombat X

یکی از پرطرفدارترین بازی های ویدیویی در سبک مبارزه ای بی شک سری بازی های مورتال کامبت (Mortal Kombat) است

که دهمین نسخه ی این مجموعه در 14 آوریل 2015 توسط استودیو NetherRealm برای ایکس باکس وان ، پلی استیشن 4 و ماکروسافت ویندوز منتشر شد .

دور از انتظار نبود که این بازی بهترین بازی در سبک مبارزه ای شود .

داستان بازی مستقیما پس از پایان نسخه قبلی آغاز می شود و در نهایت به بیست وپنج سال آینده خواهد رفت .

روند بازی :

پس از کشته شدن شخصیت منفی شائو کان (Shao Kahn) توسط ریدن (Raiden) در نسخه ی قبلی بازی

جای خالی وی به عنوان یک ضد قهرمان پر ابهت در این نسخه واقعا حس می شود .

سعی ندررلم بر این بود که با معرفی شخصیت جدید کوتال کان (Kotal Kahn) و همراهی با کوان شی (Quan Shi) و شیناک (Shinnok) جای خالی شائوکان را پر کند

ولی در حقیقت این سه شخصیت نمی توانند دنیای منفی داستان را یه خوبی پیش ببرند 

چراکه در بعضی از قسمت های بازی کوتال کان از بعضی کاراکتر های معمولی بازی ضعیف تر ظاهر می شود .

 

اگر به بخش داستانی بازی فقط به عنوان یک تماشاگر نگاه کنیم صحنه های بازی را به صورت کلیشه ای و دارای افت کیفی و کمی می بینیم که دستخوش کم لطفی سازندگان است

و یا اگر نسخه ی قبلی این مجموعه را بازی نکرده باشید در بین شخصیت ها و جریانات کم جزئیات روایت داستانی بازی گم می شوید .

با افزایش سن بازیکنان ، چهره و مدل لباس پوشیدنشان به خوبی تغییر کرده و رفتارشان هم پخته تر شده که به خوبی در بخش داستانی بازی مشخص است.

گرافیک ، گیم پلی و صدا :

اگر مورتال کامبت ایکس را در مقابل نسخه ی قبلی بگذاریم خواهیم دید

که ندررلم بیشتر تصمیم گرفته با حفظ شالوده ی بازی روی فیزیک ، گرافیگ و اصواتِ ضربات و محیط بازی تمرکز کند

که ثمره ی آن هم گرافیک فوق العاده و پویای مراحل ، دقت و همچنین ضربات منحصر به فرد هر کاراکتر ، صداگذاری خوب ضربات ، شکستن استخوان ها و ... شده است .

برای مثال حرکات ایکس‌ری (Xrey) علاوه بر این که افزایش کمی نداشته از نظر تئوری و عملی فرق آنچنانی نسبت به قبل پیدا نکرده‌اند

و فقط اجرا و کارگردانی صحنه‌هایش بهتر شده است.

یکی از راهکارهایی که ندررلم در توجیه تعداد کم شخصیت ها بکار گرفته است ایجاد سه مود جنگی برای هر شخص است

که تفاوت اساسی در مورد کارایی هر کاراکتر مانند تهاجمی یا تدافعی بودن ایجاد می کند .

 

ویژگی های ظاهری هر کاراکتر مانند لباس و... هم قابل تغییر است که باعث تغییراتی در رجز خوانی کاراکتر در ابتدای بازی می شود که قابل تحسین است .

تعداد و تنوع حرکات فیتالیتی (Fatality) برای هر کاراکتر مناسب است و کارگردانی آن هم به خوبی هرچه تمام تر انجام شده است

و همچنین با اضافه شدن فیتالیتی آسان (Easy Fatality) به گیمر اجازه می دهد تا به جای دکمه های زیاد فیتالیتی فقط با فشردن دو دکمه فیتالیتی را اجرا کند .

حرکات بروتالیتی (Brutality) در نسخه قبل بازی زدن دکمه های پشت سر هم و در نهایت انفجار دشمن بود ولی در نسخه ایکس تعداد و تنوع این حرکات زیاد است

و هر کاراکتری بروتالیتی های خاص خود را دارد .

 

سازندگان بازی سعی کرده اند تا با آسان کردن فنون بازی از جمله حرکات کومبو (Combo) و ویژه (Special) اجرای راحت و زیبا تر را برای بازیکنان آماتور به ارمغان بیاورند .

بخش‌های تک نفره و برج‌ها، اتمام روند کلاسیک برج‌ها و تماشای پایان‌بندی هر شخصیت در کنار بخش آنلاین ، لذت واقعی مورتال کامبت را نشان می‌دهد .

نبود بخش 4 نفره (Tag Team) در جدیدترین نسخه این بازی خیلی دور از ذهن بود و خیلی هم ناراحت کننده !!

بخش چند نفره مانند قسمت قبل در سطح خوبی قرار دارد و اضافه شدن بخش Faction War هم به تعامل هر چه بیشتر بخش تک نفره و آنلاین کمک شایانی کرده است .

بخش قبرستان (Krypt) با دوربین اول شخص طراحی شده که کمی به بازی تنوع می بخشد و محل خرید شانسی فیتالیتی ، بروتالیتی ، لباس ، آیکون و ... است .

 

در کل بازی مورتال کامبت ایکس برای افرادی که می خواهند هیجان و خشونت خود را خالی کنند بهترین انتخاب خواهد بود .


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...