بررسی تخصصی بازی FarCry:Primal

بررسی تخصصی بازی FarCry:Primal

بازی FARCRY:PRIMAL محصول سال 2015 کمپانی مشهور یوبی سافت ، نسخه ی دیگری از سری بازی های FARCRY است

که برای سه پلتفرم پلی استیشن ، ایکس باکس و ویندوز منتشر شد .

در اولین روز نمایش تریلر این بازی تصور می شد که این سری ، یوبی سافت دست به تغییرهای بزرگی زده است اما در روز انتشار بازی مشخص شد که چنین خبری نیست .

FARCRY:PRIMAL مثل نسخه ی قبلی آن یک بازی ویدیوئی به سبک اکشن نقش آفرینی است که با ماجراهای گوناگونی دست و پنجه نرم می کند .

داستان  بازی FARCRY:PRIMAL :

همان طور که از اسم بازی پیداست (PRIMAL) بازی ، داستانی در دوران ماقبل تاریخ در حدود 10000 سال قبل از میلاد حضرت مسیح را روایت می کند

در جایی که تاکار از آخرین بازمانده های قبیله وینجا در مقابل قبیله های خون ریز محافظت می کند 

و در این حین با حیوانات وحشی رو به رو می شود که گاهی جان او را تهدید می کنند و گاهی به کمک او می آیند .

در کل روایات داستانی بازی آن چنان ضعیف است که شما را به کلی ناامید خواهد کرد .

ویژگی های بازی FARCRY:PRIMAL :

نقشه :

نقشه ی بازی آن چنان بزرگ نیست اما پر است از جزئیات گرافیکی جذاب !

از غارهایی گرفته که خرس های درنده درون آن زندگی می کنند تا دریاچه هایی که تمساح های گرسنه منتظر شکار هستند .

 

گرافیک ، گیم پلی و صدا :

گرافیک بصری بازی شگفت انگیز است . عبور پرتوهای خورشید از لای به لای برگ های درختان مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد .

باریدن برف در کوهستان های سرد و یخ زده ، درختان بلند و دریاچه های ترسناک زیبایی بازی را دو چندان خواهد کرد .

خانه های روستایی ساخته شده از کاه ، حیوانات وحشی و درنده و غارهای تاریک شما را به فضای ماقبل تاریخی خواهد برد که از دیدن آن ها شگفت زده خواهید شد .

 

شاید شخصیت پردازی بازی خوب نباشد اما به خاطر گرافیک زیاد فنی صورت ها کمی از شدت ضعف آن کاهیده خواهد شد .

برعکس شخصیت پردازی ضعیف ، طراحی حیوانات به خوبی هر چه تمام صورت گرفته

و می توان حس دیدن ماموت های غول پیکر یا ببرهای دندان خنجری را در این بازی تجربه کرد .

 

مثل نسخه ی قبل ، حیوانات در این بازی نقش بسیار مهمی دارند

از رام کردن و سواری کردن روی آنها گرفته تا دستور دادن به آنها برای حمله هم به حیوانات و هم به انسان ها !

 

شاید یکی از نقطه ضعف های این بخش این باشد که چگونه می شود یک ماموت را در عرض چند ثانیه رام کرد و بتوان با آن سواری کرد ؟!

یا چگونه می شود یک ببر دندان خنجری را تنها با دادن یک تکه گوشت به آن رام کرد ؟!

سیستم حرکات و ضربات بازی یکنواخت و کسل کننده است و در این مورد یوبی سافت از نسخه ی پیشین این بازی عبرت نگرفته است .

از همه بدتر خشکی و بی روح بودن ضربات به کلی به بازی ضربه زده است و به طرز عجیبی آن را کسل آور نمایان می کند .

شخصی سازی بازی آن چنان گسترده نیست و یوبی سافت به جای تمرکز بر ارتقای سلاح های بازی بر روی آموختن توانایی های جدید تمرکز کرده است .

البته تنوع سلاح ها خوب است ولی سطح ارتقای آن ها 5 سطح یا کمتر است (به پای DARK SOULS 3 و یا WITCHER 3 که نمی رسه !)

اما به خاطر تمرکز یوبی سافت بر روی توانایی ها این بخش در بعضی موارد جذاب به نظر می رسد و در بعضی موارد جزئی خنده آور !!!

 

مجزا سازی رام کردن حیواناتی مثل ماموت از حیواناتی مثل گرگ کار بیهوده ای است و ای کاش یوبی سافت بر روی موارد ابتکاری وقت بیشتری می گذاشت .

دستور دادن به جغد برای حمله به حیوانات کار نا ممکن ولی جذابی است .

مخفی کاری بازی دقیقا مثل نسخه های پیشین است و هیچ تغییری به خود ندیده اما شاید همچنان جذاب باشد .

همان طور که گفته شد گیم پلی بازی خشک و بی روح است و ابتکار و ایده ای نو در آن مشاهده نمی شود و این تنها کار یک کپی پیست ساده است از نسخه های قبلی این بازی !!

صدا گذاری بازی روی اشخاص با یک زبان جدید همانند موسیقی بازی در رده بندی ضعیف محسوب نمی شود . (اما موسیقی حماسی DARK SOULS 3 کجا !)

البته صدا گذاری روی حیوانات زیبا و دلنشین است و حس یک خرس وحشی گرسنه را به شما القا می کند .

در کل بازی FARCRY:PRIMAL به خاطر نداشتن ایده ی جدید و حتی خراب کردن ایده ی نو رو به افول است

و یوبی سافت حتما باید به فکر طرح های نو باشد تا این بازی به سرنوشتی مثل نسخه های اساسین تبدیل نشود .


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...